Ik ben sinds 2001 werkzaam als remedial teacher, zowel in het (speciaal) basisonderwijs als in het (speciaal) voortgezet onderwijs.
Ik heb veel ervaring met het begeleiden van kinderen, jongeren en volwassenen met uiteenlopende leer- en/of sociaal emotionele problemen. Mijn activiteiten bestaan uit onder meer observeren en onderzoeken, opstellen en uitvoeren van handelingsplannen en multidisciplinair overleg.
Mensen voelen zich veilig bij mij, een voorwaarde voor hun verdere ontwikkeling.
Voor een optimaal resultaat van mijn begeleiding is een goede afstemming met betrokkenen noodzakelijk, dus daaraan besteed ik veel aandacht.
Ik heb veel methode- en materiaalkennis, houd mezelf voortdurend op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen op het gebied van onderwijs in het algemeen en remedial teaching in het bijzonder en ben lid van de Landelijke Beroepsvereniging Remedial Teaching (LBRT).
Opleidingen en cursussen:
- Remedial Teacher Master Special Educational Needs
- Groepsleerkracht Basisonderwijs
- Interactieve – en visuele gespreksmethoden, op het gebied van (faal)angst, gedrag, motivatie, concentratie, werkhouding en dyslexie in het voortgezet onderwijs.
- Individuele leerstrategieën
- Mindmappen
- RT Touch
- Dyscalculie
- Dyslexie
- Onderwijs en ICT
- Sociaal Competentie Model
- Agressie en conflicthantering
- Mentaal Fysieke Training
- Hechtingsproblematiek